sobota 25. července 2015

Meruňkový koláč

Pokud se nechcete dělat s kynutým těstem, tak určitě oceníte takové, které je hned hotové. Ovoce použijte jaké máte rádi - jahody, třesně a nebo právě meruňky jako já, proto je v názvu meruňkový koláč. Meruňky má v této době spoustu lidí na zahradě, dají se sehnat i v obchodech, supermarketech, je jich všude plno. Tak si jich pár sežeňte a můžete upéct tento super rychlý dezert. Koláč není moc sladký, takže klidně můžete navýšit dávku cukru podle vaší chuti.

Ingredience:
1/2 hrnku cukru
1 kelímek zakysané smetany
1 hrnek polohrubé mouky
1/2 hrnku oleje
trochu prášku do pečiva
1 vejce
1/2 kila meruněk 

Postup:
Všechny suroviny smícháme (nešleháme). Hotové těsto vlijeme do pečící formy, kterou si vyložíme pečícím papírem. Meruňky omyjeme, opeckujeme a naskládáme navrch. 
Ingredience na drobenku vložíme do mísy a ručně zpracujeme sypkou hmotu. Celý koláč posypeme drobenkou a nebo jenom kokosem. Dáme péct na 180°C přibližně 25 minut.

Poznámky: Recept vyjde na formu o průměru 23,5 cm, já použila 25,5 a vůbec to nevadilo. Hrníček používám o objemu 250 ml. Inspirovala jsem se receptem z blogu Jedlíkovo vaření. Místo drobenky jsem koláč posypala kokosem a také jsem si pochutnala.

Drobenka
140 g polohrubé mouky
100 g másla
100 g cukru
1 vanilkový cukr

Postup:
Vše vložíme do mísy a ručně zpracujeme sypkou hmotu.












Máte rádi koláče? Pokud ano, tak které? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat